مدیر جهاد کشاورزی سرعین گفت: 27 روستای این شهرستان اراضی مستعدی با قابلیت تبدیل به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار از جمله آبیاری قطره ای و تیب و کلاسیک متحرک و نیمه متحرک را دارند.

محمد ابراهیم محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مجهز کردن اراضی کشاورزی به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار دولت 85 درصد از هزینه ها را به صورت یارانه ای به متقاضیان پرداخت می کند.

او اظهار کرد: زارعان فقط با پرداخت 15 درصد هزینه می توانند اقدام به این کار کنند ، میزان یارانه برای آبیاری بارانی به ازای هر هکتار 70 میلیون ریال ، قطره ای 50 میلیون ریال ، آبیاری تیب 50 میلیون ریال و آبیاریکم فشار 32 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. 

او تشریح کرد: اگر کشاورزان در قالب تشکل های تعاونی اقدام به تجهیز اراضی خود به آبیاری بارانی کنند به صورت آسان می توانند در کمترین زمان ممکن از یارانه 85 درصدی دولت بهره مند شوند.

وی گفت: در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات تخصصی کشاورزان منطقه و همچنین افزایش جذب مشارکت مردمی برنامه های بازدید کشاورزان از اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل که به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده اند ادامه دارد. 

سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.

منبع: ایرنا

 

اختصاص ۳۵ هزار میلیارد ریال برای آبیاری تحت فشار در کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *