رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به این که 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به آبیاری نوین تجهیز شده از ارائه 10 میلیون تومان بلاعوض برای اجرای آبیاری تحت فشار در هر هکتار از اراضی کشاورزی خبر داد. 

به گزارش ایرنا ، کریم ذوالفقاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار تهران از طرح های صنعتی و کشاورزی شهرستان ورامین گفت: استان تهران از 187 هزار هکتار اراضی آبی زیر کشت برخوردار است که کمبود منابع آبی ، یکی از مهمترین موانع توسعه کشاورزی است که برای برون رفت از آن ، چاره ای جز حرکت به سمت آبیاری نوین نداریم. 

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با حمایت های دولت ، بیش از 60 هزار هکتار از اراضی استان تهران به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند که از این میزان ، 17 هزار هکتار در شهرستان ورامین واقع شده است.

وی با اشاره به حمایت های دولت از طرح های نوین آبیاری گفت: دولت برای تشویق کشاورزان به حرکت به سمت آبیاری نوین، به ازاء اجرا در هر هکتار 10 میلیون تومان بلاعوض به کشاورزان اعطا می کند. 

ذوالفقاری افزود : جنوب استان تهران شامل ری و دشت ورامین از اراضی کشاورزی بسیار حاصلخیز برخوردار است که از دیرباز به واسطه داشتن آب مناسب چاه ، چشمه و قنوات محصولات منحصر به فردی را تولید میکردند ولی از زمانی که بر روی این منابع ، سد احداث شد ، کشاورزان برای تأمین آب مورد نیاز با مشکل مواجه شدند.

 

 

بخشودگی سود و جرائم بانکی کشاورزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *