مه پاش نازلی است که آب را به‌صورت پودری و مه اسپری کرده و باعث خنک شدن هوا شده و همچنین کاربردهای صنعتی نیز دارد که موضوع مقاله پیشرو ما نیست. ازجمله تجهیزات جانبی مه پاش، استفاده از تایمر است. با استفاده از تایمر بر روی سیستم مه پاش خصوصا مه پاش خانگی و مه پاش رستورانی و تنظیم آن می‏توانید در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و همیشه فضایی مرطوب و خنک داشته باشید. تایمر مه پاش یکی از کاربردی‌ترین محصولات اتوماسیون آبیاری محسوب می‎شود که در ادامه به توضیح کلی در خصوص آن می پردازیم.

مزایای تایمر مه پاش

صرفه‌جویی در مصرف آب مهمترین مزیت تایمر مه پاش است که در مصارف خانگی و صنعتی می‌تواند باعث کاهش چشمگیر مصرف آب شود. در فصل گرما این نازل در فضاهای همچون کافی شاپ، رستوران، محیط ویلا و …باعث خنک شدن فضا، کاهش گردوخاک و حشرات موذی و البته جذب مشتریان بیشتر می‏شود. این موضوع مخصوصا زمانی که بحث مصرف آب به میان باشد مهمتر تلقی میشود. چراکه گاهی این وسیله ساده در جایی به کار میرود که از منبع آب فاصله دارد.

صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش هزینه های برق و انرژی و کاهش استهلاک دستگاه مه پاش از مزایای آن است.

انواع تایمر مه پاش

به‌طورکلی مه پاش‏ها در دو نوع خانگی و صنعتی تولید می‏شوند، مصارف خانگی آن برای استفاده از گلخانه، استخرها، رستوران ها و… و مصارف صنعتی آن در صنعت دامپروری، مرغداری، گلخانه‌های صنعتی، مراکز پرورش قارچ و… می باشد.

در مه پاش های صنعتی تایم دهی مه پاش توسط تابلو فرمان صورت می گیرد، اما در مه پاش های خانگی روش های متفاوتی وجود دارد.

آبپاشی مانژ سوارکاری (آبیاری مانژ سوارکاری)

در برخی موارد پک های مه پاش خود دارای یک برد مخصوص تایم دهی هستند که با توجه به زمان تنظیم شده پمپ را خاموش و روش می کنند.

در برخی دیگر تایمر مه پاش فقط وظیفه باز و بسته کردن شیر برقی مسیر نازل ها را دارد و ممکن است با باز شدن آب یک پمپ مه پاش نیز بصورت اتوماتیک فعال شود. تایمرهای مه پاش با توجه به وسعت پوشش در دو نوع تایمر مه پاش تک خروجی و دو خرجی قابل تهیه هستند. تایمرها دو خروجی علاوه بر مه پاشی کار آبیاری را نیز انجام می‏دهند که مناسب گلخانه‏ها و باغ‏ها است.

ویژگی های تایمر مه پاش رین پوینت

  • مدیریت باز و بسته شدن آب و جلوگیری از هدر رفت آن.
  • خودکار شدن سیستم با تنظیم زمان: این محصول دارای صفحه نمایش دیجیتال است که می‎توانید زمان را  از 3 ثانیه تا ۹۹ ثانیه تنظیم کرده تا موتور مه پاش در زمان تعیین شده خاموش و روشن شود.
  • نصب و راه‌اندازی آسان محصول. این تایمر بدون استفاده از جریان برق شهری و فقط با استفاده از باتری و به‌طور دستی راه‌اندازی می‏شود.
  • با قرار دادن باتری در جایگاه و تنظیم میزان زمان مه پاشی می‏توانید از آن استفاده کنید.
  • دارای ۱۲ برنامه ثابت از پیش برنامه‌ریزی شده است که می‏توانید متناسب با فضا آنها را انتخاب کنید.
  • مه پاشی با تاخیر دو یا چهارساعته، حداقل آبدهی ۵ لیتر بر دقیقه و حداکثر آبدهی ۲۵ لیتر بر دقیقه.

توجه داشته باشید این وسیله به دلیل قرار گرفتن در جریان آب دارای پوشش ضد آب است.

نحوه تنظیم تایمر آبیاری آگرو

تایمر MIST CLICK

نتیجه‌گیری

تایمر مه پاش رین پوینت و کلیک از بهترین و باکیفیت‌ترین سیستم‎های تایمر در بازار می‏باشند. این محصولات ایتالیایی باعث کاهش چشمگیر مصرف آب و افزایش طول عمر دستگاه مه پاش شده و قابلیت نصب بر روی مه پاش سیستم پروانه‌ای، سیستم نازلی و سیستم التراسونیک را دارند.

شما می توانید این محصول را با قیمتی مناسب از سایت میراب سازه آسیا تهیه کرده و همچنین از راهنمایی و مشاوره تخصصی ما بهره مند شوید تا بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خود داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *