یک شلنگ مناسب ابزاری مهم و کاربردی در آبیاری گیاهان است. شیلنگ ها از انواع مواد با طول و قطر های مختلف ساخته می شوند و به فروش می رسند. قبل از در نظر گرفتن همه این موارد و صرف هزینه باید بدانید که چه شلنگی مناسب باغ شماست.

در متن زیر ما بیان نکات مختلف به شما کمک می کنیم تا شلنگ مناسب برای آبیاری گیاهان و فضای سبز خود را انتخاب کنید.

بهترین شلنگ برای آبیاری

عوامل موثر در انتخاب شلنگ مناسب

برای انتخاب بهترین شیلنگ لازم است جزئیات را در نظر بگیرید و معنای هرکدام را بدانید. در ادامه نکاتی که در انتخاب شلنگ با کیفیت، موثر هستند را بررسی خواهیم کرد.

جنس شلنگ

بهترین شلنگ برای آبیاری آنقدر محکم است که در برابر استفاده مکرر از خود مقاومت نشان می دهد. اگر با شکاف در شلنگ مواجه شده باشید می دانید که این امر چقدر ناامید کننده است. قبل از خرید توجه داشته باشید که از چه موادی ساخته شده است.

یکسری از شلنگ ها فقط لوله های پلاستیکی نیستند بلکه دارای لایه خارجی برای مقاومت در برابر سایش و اشعه ماورا بنفش یا همان UV نیز می باشند.

ویژگی کلیدی دیگر که بسیاری از افراد در هنگام خرید توجه ندارند، انتهای شلنگ است. کوپلینگ های سبک و بی کیفیت می توانند به راحتی خم شوند و کوچکترین آسیب به آن ها می تواند در اتصال شلنگ های باغ به شیر آبیاری، نازل و آبپاش دشواری ایجاد کنند. بنابراین مطمئن شوید شلنگ شما دارای یک اتصال برنجی قوی برای مقاومت در برابر آسیب های خارجی است.

روش های اندازه گیری جریان (دبی) در سیستم آبیاری | فلومتر

طول شلنگ

طول شلنگ یکی دیگر از موارد مهم است. اگر حیاط شما کوچک باشد نیازی به خرید شلنگ های بلند ندارید اما شلنگ کوتاه نیز کار را سخت می کند. بنابراین فاصله بین شیر آب تا دورترین گیاه را اندازه بگیرید و شلنگی بیش از این طول خریداری کنید. خرید یک شلنگ با طول مناسب به این معناست که از کشیدن آن جلوگیری می کنید تا با مرور زمان دچار کشش و آسیب نشود.

بهترین شلنگ برای آبیاری

قطر شلنگ

هنگام خرید شلنگ شما با قطرهای زیادی از انواع آن مواجه می شوید. از آنجا که قطر لوله کشی استاندارد منازل به طور معمول2/1 اینچ است، بیشتر افراد شلنگی به همان قطر نیاز دارند. برای کسانی که وظیفه آبیاری سنگین و لوله کشی گسترده دارند، مانند فضای سبزهای تجاری، قطر 4/3 اینچ می تواند گزینه بهتری باشد.

دوام شلنگ

هنگام خرید شلنگ با سه گزینه سبک، متوسط و سنگین مواجه می شوید. اگرچه به نظر می رسد یک شلنگ باغچه سبک مانور آسان تری دارد، اما این شلنگ ها می توانند دچار پیچ خوردگی در حین آبیاری شوند. بنابراین به دنبال یک شلنگ با کیفیت مناسب باشید.

مراقبت از شلنگ

بهترین شلنگ ها در برابر انواع آب و هوا مقاومت می کنند، اما با مراقبت بیشتر از آن ها در فصل زمستان اطمینان حاصل کنید که دوام بیشتری دارند. قبل از اولین یخ زدگی، شلنگ های خود را به طور کامل تخلیه کرده و در مکانی بدون سرما قرار دهید.

در پاییز، شلنگ ها را بر روی یک سطح مرتفع قرار داده و اجازه دهید انتهای شلنگ به زمین بیفتد. اختلاف در ارتفاع باعث می شود شلنگ شما خود به خود خالی شود.

آبپاشی مانژ سوارکاری (آبیاری مانژ سوارکاری)

افزودنی های شلنگ

اگر حیاط یزرگی دارید، دو شلنگ خریداری کنید که می توان آن ها را با اتصالات مناسب سریع به یکدیگر وصل کرد. بنابراین فقط وزن اضافی را در صورت لزوم حمل خواهید کرد.

بهترین شلنگ برای آبیاری

در متن بالا عوامل مختلفی که در خرید و انتخاب شلنگ لازم است در نظر بگیرید را بررسی کردیم. شلنگ ها در انواع متفاوت از جمله: شلنگ باغ، لوله تراوا، شلنگ آبپاش و..موجود هستند که با توجه به نیاز خود می توانید آن ها را تهیه کنید.

میراب سازه آسیا همواره خدمت رسان شما عزیزان در انتخاب مناسب ترین سیستم آبیاری، اجرای آن و تامین انواع لوازم آبیاری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *