صندلی یکی از دو وزارتخانه‌ای که از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون با سرپرست اداره شده، قرار است درنهایت پس از بررسی گزینه‌های متعدد به رضا اردکانیان به‌عنوان گزینه نهایی وزارت نیرو برسد.

به گزارش ایسنا، با پایان کار حمید چیت‌چیان گزینه‌های زیادی برای جانشینی وی مطرح شد که در نهایت حبیب الله بیطرف توانست برای اخذ رای اعتماد به مجلس راه پیدا کند، اما نظر نمایندگان مجلس با رییس‌جمهور یکی نبود تا بیطرف نتواند به وزارت نیرو راه یابد.

همین مساله موجب شد که روحانی روی گزینه های دیگر متمرکز شود و این بار با دقت بیشتری شخص مناسب وزارت نیرو را انتخاب کند. همین مساله نیز باعث شد که مجددا گمانه‌زنی‌ها برای جانشینان احتمالی چیت  چیان اوج بگیرد و حتی گزینه‌هایی برای این موضوع مطرح شوند که دور از منطق به نظر می‌رسیدند، اما پس از طولانی شدن روند انتخاب گزینه وزارت نیرو، سرانجام طبق اعلام یک منبع آگاه، رضا اردکانیان به عنوان گزینه قطعی انتخاب شده و در این راستا به تهران هم سفر کرده است. هرچند گزارش‌های رسیده حاکی از این است که حداقل تا پایان این هفته نیز، خبری از معرفی گزینه نهایی وزارت نیرو به نمایندگان مجلس نخواهد بود.

اردکانیان که در سال ۱۳۳۷ در شهر یزد به دنیا آمده، مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۶۲) و سپس مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (۱۳۷۲) و دکتری خود در زمینه مدیریت منابع آب را از دانشگاه مک مستر کانادا (۱۳۷۶) اخذ کرد‎.‎‏

منبع:اقتصاد نیوز

راه اندازی شهرک گلخانه ای البرزنیازمند 15 میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *