شرکت آبپاش River Cities Systems بیش از 20 سال پیش با استفاده از محصولات مختلفی از جمله Nelson، Toro، Hunter و Rainbird شروع به کار کرد.  پس از حدود 5 سال یا بیشتر، مشتریان عمدتاً محصولات Hunter و Rainbird را انتخاب می‌کردند.

Hunter و Rainbird محصولات فوق‌العاده‌ای هستند، اما پس از استفاده از این دو برند بزرگ به مدت بیش از 5 سال، این نتیجه حاصل شد که محصولات Rainbird کمی پایین‌تر از Hunter هستند.

در ادامه مقاله  5 دلیل اصلی برتری آبپاش هانتر نسبت به آبپاش رین برد آورده شده است.

برتری های آبپاش هانتر نسبت به سایر آبپاش ها

دلایل برتری های آبپاش هانتر نسبت به آبپاش رین برد

 دوام

محصولات Hunter کمی بادوام تر از Rainbird هستند.  آنها می توانند فشار بیشتری را تحمل کنند که در مورد فشار های مختلف آب و آب و هوای سرد و زمستانی بسیار مهم است.  نازلهای آبپاش در زمین می نشینند و دماهای شدید را تجربه می کنند.  این مسئله می تواند پلاستیک را در طول زمان ضعیف کند، و شما محصولی می خواهید که بتواند تجهیزاتی را که از روی آنها عبور می کنند، psi بالاتر برای زمستان ها و غیره را تحمل کند.

سوپاپ

یکی از چیزهایی که در مورد شیر Rainbird بسیار آزاردهنده است این است که آنها از پیچ هایی استفاده می کنند که به راحتی جدا می شوند.  ممکن است فکر کنید که این موضوع مهمی نیست، اما اگر شیر نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد، وقتی یک جعبه سوپاپ در زمین دارید که نمی‌خواهید آن را حفر کنید، داشتن پیچ‌هایی که جدا می‌شوند کار آسانی نیست.  کل کار را دوباره انجام دهید  و تعمیر چیزی که باید 5 دقیقه زمان ببرد بیش از یک ساعت طول می کشد.

سوپرجاذب پلیمری

هانتر دارای یک سیستم پیچ دوگانه است که اگر پیچ های رویه را جدا کنید، می توانید براحتی رویه ی شیر را بردارید.  این تفاوت ممکن است کوچک به نظر برسد، اما در زمان کار بر روی شیر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

 کنترل کننده ها

برنامه نویسی کنترلر آبیاری Hunter بسیار ساده تر از Rainbird است.  هانتر چند نوع کنترلر دارد.  آنها دارای کنترلرهای فضای باز، کنترل کننده های مسکونی، تجاری سبک و تجاری هستند.  همه این کنترلرها از نظر برنامه نویسی و ظاهر تقریباً یکسان عمل می کنند.  هر کنترلر ویژگی‌های کمی متفاوت را ارائه می‌کند، اما اگر یکی از آن‌ها را درک کنید، نسبتاً به راحتی می توانید با بقیه کنترلرهای هانتر کار کنید.

Rainbird با کنترلرهای خود همه جا را فرا گرفته است.  برای درک ویژگی‌های هر کنترل‌کننده، باید یک دفترچه راهنمای نزدیک داشته باشید.  این مسئله آزار دهنده است زیرا هر کدام متفاوت به نظر می‌رسند، و برنامه‌نویسی کنترل‌کننده‌ای با کنترل‌کننده دیگر متفاوت است.

میزان خرابی

نازل هانتر و Rainbird بسیار قابل اعتماد هستند و ما سیستم هایی داریم که بیش از 12 سال از عمر آنها گذشته است که تنها مجبور به تعویض چند سر هستند.  اما نازل آبپاش هانتر کمتر از سر Rainbird دچار آسیب می شود. هنگامی که یک سر از چرخش باز می‌ماند، نوار سبزی از چمن در حیاط خود می‌بینید و بقیه اطراف آن قهوه‌ای می‌شود.

قیمت

در برخی محصولات Rainbird کمی ارزان‌تر از آبپاش هانتر است، اما وقتی در نظر بگیرید که Rainbird یک محصول ضعیف تر نسبت به هانتر است که ممکن است در دراز مدت برای شما هزینه بیشتری داشته باشد، ممکن است هانتر گزینه بهتری باشد.

آب بهای کشاورزی مهمترین عامل در بحران آب ایران

در متن بالا چند نمونه از مزیت های محصولات هانتر را نسبت به رین برد بیان کرد. هرچند هردو این محصولات بسیار با کیفیت هستند اما هانتر به دلایل گفته شده می تواند در بعضی موارد انتخاب بهتری باشد. برای مشاوره و انتخاب محصول مناسب تر می توانید با کارشناسان میراب سازه مشورت کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *