فصل بهار و تابستان که زمان کاشت و برداشت گیاهان و محصولات است، برای باغبانان بسیار حیاتی است. لازم است در برای داشتن محصولاتی پربار و گیاهانی زیبا موارد و نکاتی را در نظر گرفت. در ادامه این مقاله باید ها و نباید های باغبانی در فصل رشد گیاهان را مطالعه خواهید کرد.

باید ها و نباید های باغبانی در فصل رشد گیاهان

موارد مهم باغبانی در فصل رشد گیاهان

 تصور نکنید که باران کافی است

گیاهان و نهال های جدید به آب زیادی احتیاج دارند. در حالت ایده آل 1-2 بار آبیاری در روز تا زمانی که نیاز آنها برطرف شود.  فقط به این دلیل که باران زیادی در منطقه شما می بارد، تصور نکنید که این میزان کافی است.

هر روز به باغ خود بروید و گیاه خود را آبیاری کنید.

بعنوان یک راه آبیاری آسان تر، یک تایمر آبیاری قابل برنامه ریزی را به یک آبپاش باغی وصل کنید.  بنابراین آبیاری روزانه شما بدون هیچ کار اضافی در یک ساعت معین هر روز اتفاق می افتد.

 عدم عجله در کشت گیاهان

همه می خواهند اولین نفری باشند که نخود فرنگی، گوجه فرنگی و سایر سبزیجات را از زمین خود برداشت کنند. اما اگر زمین خیلی سرد باشد، آنها رشد نخواهند کرد.  صبر کنید تا خاک حداقل 40 درجه باشد.  چگونه می توان فهمید؟  آسان است یک دماسنج گوشتی دیجیتال تهیه کنید و آن را چند سانتی متر در خاک قرار دهید.

خاک نه تنها باید گرم باشد، بلکه باید قوام مناسبی نیز داشته باشد.  باغ می تواند در اوایل بهار خیلی آب آلود باشد زیرا برف ذوب می شود و باران وارد می شود. آنچه شما می خواهید این است که خاک نه خیلی مرطوب و نه خیلی خشک باشد.  با گرفتن یک مشت خاک و فشردن آن می توانید این امر را تشخیص دهید.  اگر خیلی مرطوب بود باید صبر کنید. اگر وقتی دست خود را باز می کنید خاک به صورت تکه تکه می شود، زمان مناسبی است.

میزان آب مورد نیاز گل های یکساله

زمان مناسب هرس

اکثر گیاهان چند ساله را می توانید در بهار یا پاییز، هر کدام که ترجیح می دهید، هرس کنید.  اما بوته ها داستان متفاوتی دارند.  زیر بوته ها گیاهانی چند ساله هستند که در زمستان به طور کامل خفته نمی شوند و قسمت بالایی آن می میرد.

برخی از نمونه ها عبارتند از اسطوخودوس، گل داودی، حتی برخی از گلهای رز.  مهم است که منتظر بمانید تا این گیاهان قبل از قطع مجدد شروع به برگ ریزی کنند و سپس برش بیشتری از سطح رشد خود داشته باشند.  اگر بیش از حد هرس کنید ، این احتمال وجود دارد که گیاه به اندازه ای آسیب ببیند که بهبود نیابد.

 گیاهان را داخل خانه نگه ندارید

گیاهان آپارتمانی در تابستان کاملاً به خارج تعلق دارند (البته در مکانی سایه دار). به خاطر داشته باشید که اکثر گیاهان آپارتمانی گرمسیری هستند و در شرایط پایدار بهترین عملکرد را دارند، به علاوه آنها دوست ندارند شوکه شوند.

بنابراین با افزایش هوای تازه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکبار در هفته به رشد بهتر آنها کمک کنید.

 انتخاب آبپاش مناسب

لازم است با توجه به نوع محصول خود یک آبپاش مناسب انتخاب کنید.  آیا سبزیجات زیادی دارید؟  یک لوله تراوا آب را مستقیماً به خاک می رساند و می تواند به راحتی در اطراف ردیف های تنگ گیاهان قرار بگیرد.

برای یک فضای سبز بزرگ مسطح کارآمدترین ابزار آبیاری با یک آبپاش با شعاع پاشش بلند است.

در متن بالا نکات ساده و کاربردی باغبانی در فصل رشد را مطالعه کردید. با در نظر گرفتن این موارد ساده می توانید به بالاترین میزان رشد گیاهان برسید.

روش های آبیاری خیار

میراب سازه آسیا همواره یاری رسان شما عزیزان درزمینه طراحی و اجرا انواع سیستم آبیاری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *