اگر به دنبال نصب یک سیستم آبیاری اتوماتیک به تنهایی یا استخدام یک متخصص برای انجام این کار هستید، پاسخ‌های زیر به سوالات متداول می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌ترین و کارآمدترین راه برای آبیاری چمن و مناظر خود را داشته باشید.

 آیا یک سیستم آبیاری خودکار آب بیشتری از آنچه من در حال حاضر استفاده می کنم مصرف می کند؟

خیر. – در واقع، یک سیستم آبیاری خودکار ممکن است در مصرف آب صرفه جویی کند.  یک سیستم آبیاری بارانی به خوبی طراحی شده وکارآمد است دقیقاً مقدار آب مورد نیاز فضای سبز شما را اعمال می کند.  اگر فراموش کردید سیستم آبیاری خود را خاموش کنید، دیگر هرگز نگران هدر رفتن آب نخواهید بود.  به‌علاوه، با داشتن سنسورباران، سیستم شما متوجه می‌شود که چه زمانی باران می‌بارد و در صورت عدم نیاز به آب، به سادگی خاموش می‌شود.

 آیا داشتن سیستم آبیاری واقعاً در وقت من صرفه جویی می کند؟

بله.  – لازم نیست یک دقیقه دیگر از اوقات فراغت ارزشمند خود را صرف آبیاری چمن کنید.  سیستم اتوماتیک شما تمام کارها را برای شما انجام می دهد – حتی زمانی که از خانه دور هستید!

آیا سیستم آبیاری اتوماتیک مانند زمانی که با دست آبیاری می کنم آب مصرف می کند؟

یک سیستم آبیاری اتوماتیک بسیار کارآمد تر است زیرا بر اساس نیازهای آبی متنوع مناظر شما طراحی شده و با توجه به محصولات مختلف مانند چمن، درختان، درختچه ها یا گیاهان باغی آبیاری صورت می گیرد.

 با توجه به بارندگی فراوان در منطقه آیا واقعاً به سیستم آبیاری نیاز داریم؟

اگر هر سه روز یک بار در خانه شما باران می بارید – هر بار دقیقاً به همان میزان – احتمالاً به سیستم آبیاری نیاز ندارید.  اما طبیعت به این شکل کار نمی کند و تنها راه برای اطمینان از داشتن حیاط سالم و سرسبز این است که اطمینان حاصل کنید که چمن و گیاهان شما به طور منظم و به طور مساوی اندازه گیری شده آب دریافت می کنند.

آبیاری سیب زمینی

در فصل خشک، زمانی که باران کم یا بدون باران است؛ گیاهان شما ممکن است پس از چند روز بدون آب دچار استرس و آسیب شوند.

اجزای یک سیستم آبیاری اتوماتیک چیست؟

یک سیستم معمولی از یک کنترل کننده (که به عنوان مغز سیستم عمل می کند)، شیر برقی ها(که باز و بسته می شوند تا جریان آب به لوله های اصلی و فرعی را برقرار کنند) و نازل ها (که آب را در مناطق خاصی توزیع می کند) تشکیل شده است.  سیستم آبیاری را می توان با دستگاه سنسور باران، سنسورهای رطوبت خاک بصورتپیرشفته اجرا کرد.

دقت کنید که بهترین کار این است که تمام اجزای یک سیستم توسط یک شرکت ساخته شده باشند تا اطمینان حاصل شود که آنها به خوبی با هم کار می کنند.

آبپاش هانتر I-20

آیا می توانم به تنهایی یک سیستم آبیاری خودکار نصب کنم؟

شما می توانید یک سیستم آبیاری اتوماتیک را به تنهایی نصب کنید.  اما قبل از شروع باید تمام جنبه های پروژه را در نظر بگیرید.  زمان و ابزار لازم برای تکمیل کار را درک کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای لازم برای تکمیل نصب، با فروشگاه های سخت افزار و لوله کشی محلی مشورت کنید.  بسته به اندازه ملک شما، نصب یک سیستم ممکن است بیش از چند روز طول بکشد.

بطور کلی ایجاد سیستم آبیاری اتوماتیک برای فضاهای کوچک  مانند بالکن ها و پاسیو نیاز به تخصص خاصی ندارد اما برای فضاهای بزرکتر بهتر است که از افراد و شرکت های متخصص کمک بگیرید.

آیا می توانم با نصب سیستم توسط خودم در هزینه صرفه جویی کنم؟

در نگاه اول ممکن است در هزینه صرفه جویی شده باشد اما درصورت رعایت نکردن نکات مهم ممکن است باعث افزایش هزینه های نگهداری ، انرژی و کاهش  راندمان آبیاری شود.

سیستم آبیاری تیپ

من تصمیم گرفته ام برای نصب سیستم یک پیمانکار استخدام کنم، چگونه می توانم فردی مناسب را انتخاب کنم؟

اگر تصمیم به استخدام یک پیمانکار حرفه ای آبیاری دارید، نکات زیر به شما در انتخاب پیمانکار مناسب برای این کار کمک می کند.

  • قبل از اینکه یک پیمانکار بتواند پیشنهادی را به شما ارائه دهد، باید وظایف خود را انجام دهد. این شامل آمدن مجری آبیاری  به ملک شما، ملاقات حضوری با شما، بررسی و ترسیم ملک، مکان یابی منبع آب، مطالعه حجم و فشار آب و در نهایت، درک نیازهای شما و آنچه می خواهید به انجام برسانید می باشد.
  • تجربه مهم است – مطمئن شوید که با سطح تجربه پیمانکار راحت هستید. اگر مطمئن نیستید، بهترین مرجع مشتری اخیر است.
  • همه چیز به قیمت مربوط نمی شود – اغلب اوقات، ما از قیمت به عنوان تنها عامل تعیین کننده استفاده می کنیم. پیمانکارانی که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای خود دارند، مجبورند برای کاهش هزینه‌های خود از کار کم بگذارند.  کیفیت متریال به ویژه لوله که ممکن است بعد از دو سال خودش را نشان دهد، تجهیزات حفاظتی و سیار ادوات موجب کاهش هزینه ها می شود اما کم گذاشتن آنها خطرناک است.

 هزینه یک سیستم آبیاری خوب چقدر خواهد بود؟

قیمت یک سیستم به عوامل زیادی مانند اندازه ملک، نوع محوطه سازی، تعداد مناطق، محصولات و تجهیزات مورد استفاده و جزئیات طرح فضای سبز بستگی دارد.

 آیا در کار با سیستم آبیاری خود با مشکل مواجه خواهم شد؟

شرکت هایی مانند هانتر و رین برد مجموعه گسترده ای از پیشرفته ترین تایمرها و کنترلر آبیاری را ارائه می دهد که به اندازه کافی قدرتمند هستند تا نیازهای آبیاری سفارشی شما را برآورده کنند، در حالی که برنامه ریزی و تنظیم آن ساده است.  جدیدترین کنترلرهای هوشمند حتی خود را به طور خودکار بر اساس تغییر آب و هوا، دما و بارندگی تنظیم می‌کنند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و استراحت کنید.

روش های توزیع آب در فضای سبز

میراب سازه آسیا یاری رسان شما عزیزان در زمینه طراحی و پیاده سازی انواع سیستم آبیاری و تولید کننده لوازم نوین آبیاری از جمله آبیاری قطره ای می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *